lördag 9 mars 2013

Bra initiativ!



Häromdagen läste jag om ett mycket trevligt initiativ som jag bara måste tipsa om. ToolPool Malmö.
Malmö Järnhandel har proppat en verktygslåda full med verktyg som man kan få låna helt gratis under en hel dag.  Betalningen består i att man delar och gillar dem på Facebook.

Själv är jag uppväxt med en far som har typ alla verktyg man kan tänkas behöva, stort som litet, och sedan många år tillbaka bor jag ihop med en snickare. Det där med verktyg till hemmafix har alltså aldrig varit något problem för mej. Att inte bara kunna gå ut i garaget och hämta vad jag behöver när jag ska sätta upp en hylla, slipa, tapetsera, fixa eller bygga-vad-som-helst hade varit sjukt jobbigt och satt många käppar i mitt kreativitetshjul och jag hade inte fått gjort särskilt mycket här i huset alls.

Däför tycker jag att det här är helt utom ordentligt för alla er som inte har allt det där. Verktyg är ju väldigt dyrt att investera i och behöver man bara fixa något någon gång i bland så är ju det här en väldigt bra lösning. Eller hur?
Dessutom är det miljövänligt att låna och inte köpa nytt.
Du hittar facebookgruppen här: http://www.facebook.com/toolpoolmalmo

Det här är så bra att fler som har möjlighet borde ta efter!

1 kommentar:

  1. det var ju ett smart och trevligt initiativ av den butiken.

    SvaraRadera